Sorry! There is nothing in your basket.

0 items
£0.00
Delivered in Time for Christmas - Free Standard Delivery on all orders over £30

Global Fusion Cotton Rug - Stripe

cm | in
Global Fusion Cotton Rug – Stripe – Small
In stock
£89.00
- 0 +
Global Fusion Cotton Rug – Stripe – Large

Global Fusion Cotton Rug – Stripe – Large

Code: C11986
W120 x H180 cm
In stock
£149.00
- 0 +
Global Fusion Cotton Rug – Stripe – Extra Large
In stock
£229.00
- 0 +
 
  • Product details
  • Delivery & Returns
  • Reviews

Product details

Myriad patterns, colours and textures in a gorgeous collection of pure cotton rugs that employ traditional techniques such as loom weaving, hand block printing, stonewashing and, for a fabulous finish, handmade tassel and pompom trims. Use them here, there and everywhere to add a touch of modern eclectic comfort. Made for Myakka in India.

Take advantage of our '3 for 2' offer on the coordinating Global Fusion Cushions to mix and match the different styles to great effect.

This rug is GoodWeave certified and we are proud to support this pioneering charity. GoodWeave works to stop child labour in the carpet and rug industry in countries such as India and Nepal.

Care

100% Cotton. Dry Clean Only. Do not bleach, do not tumble dry, Cool Iron

Delivery & Returns

Last order dates for Guaranteed Christmas Delivery

Delivery+ Order by midday 13th December (outlying & offshore postcodes by midday 27th November).

Standard Delivery Order by 10am 21st December (outlying & offshore postcodes by midday 17th December).

Click & Collect Order by midday 21st December for collection before 3pm 24th December.

Regardless of the number of items you request, you only pay one fair delivery charge per order. Standard delivery is £4.95, larger pieces displaying a lorry symbol are priced in the grid.

Delivery+ denotes a pre-booked delivery, usually within 10 days, with your items being carried into the room of your choice and all packaging removed. UK Highland and Island deliveries or outlying areas are calculated by postcode as shown.

Mainland UK
Delivery Standard Delivery
3 - 4 days
£4.95
Delivery Standard Medium Lift
5 - 7 days
£15.00
Delivery Delivery+ Large Lift
7 - 10 days
£25.00
Delivery Delivery+ Extra Lift
7 - 10 days
£40.00
Outlying postcodes*
Delivery Standard Delivery
3 - 4 days
£11.95
Delivery Standard Medium Lift
5 - 7 days
£25.00
Delivery Delivery+ Large Lift
7 - 10 days
£50.00
Delivery Delivery+ Extra Lift
7 - 10 days
£80.00
Offshore postcodes**
Delivery Standard Delivery
3 - 4 days
£15.95
Delivery Standard Medium Lift
5 - 10 days
£35.00
Delivery Delivery+ Large Lift
7 - 10 days
£90.00
Delivery Delivery+ Extra Lift
7 - 10 days
£120.00
Click and Collect
Delivery Collect in person
on pre-arranged day
available in 2 days
Free
10
Standard
Delivery

3 - 4 days
10
Standard

Medium Lift
5 - 7 days
20
Delivery+

Large Lift
7 - 10 days
40
Delivery+

Extra Lift
7 - 10 days
Mainland UK £4.95 £15.00 £25.00 £40.00
Outlying
postcodes *
£11.95 £25.00 £50.00 £80.00
Offshore
postcodes**
£15.95 £35.00 £90.00 £120.00
Click & Collect Free Free Free Free

* IV1-28, IV40-56, KA27-28, KW1-17, PA20-49, PA60-78, PH17-26, PH30-44, TR21-25.

** BT1-99, GY1-99, HS1-9, IM1-99, JE1-99, PO30-41, ZE1-99.

First three products only. For each additional product, there will be a further charge of £40 per item.

Click here to view full details of our Delivery & Returns.

Reviews

average customer review
(4 customer reviews)
5 star
1
4 star
2
3 star
0
2 star
1
1 star
0
Service
Product
Always Brilliant!
| 22 Oct 2018
Service Always great service and products. Already had the small rug but bought larger one plus cushions. Excellent! Product Excellent value. Looks great.
Did you find this review helpful? Yes | No
Service
Product
Global Fusion Cotton Rug – Stripe – Small
| 02 Jul 2018
Service Very efficient and timely Product Again good quality and colours close to photo in brochure. I don't remember reading about the texture in the stripes which is quite marked and so not nice to walk on in bare feet.
Did you find this review helpful? Yes | No
Service
Product
Great pattern
| 14 Aug 2017
Great polite service, love the pattern. However looks faded, still an awesome and fits well in my dining room. Thanks
Would you recommend to a friend? Yes
Did you find this review helpful? Yes | No
Service
Product
Totally different product
| 21 Oct 2016
I wish the runner which was delivered to me looked like the above runner which also features in the catalogue in an identical pattern. Although I was aware of the possibility of slight variations in the colours and patterns of the stripes, I wasn't expecting the rug to be totally different: I wish I had taken a picture of it: no horizontal stripes only one vertical, two large squares with a green leafy pattern and two small ones with a red and white pattern. I am therefore returning the item. This requires arranging collection and while doing so, I was told that the postage for the return will be deducted from the refund. I am not really happy about that as I was sent a product which I hadn't ordered. I am very disappointed to say the least. Nelly McMullin
Would you recommend to a friend? Yes
A note from the team

Thank you for your review. We have received your order back to the warehouse and it looks as though you were sent to the wrong rug. We would like to apologise for this and any inconvenience this caused. A member of our customer service team will contact you and arrange your refund.

Did you find this review helpful? Yes | No
Share this?

Recently viewed1 item

Feefo Rating
Myakka.co.uk is secure and your personal details are protected
Top
This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our cookies. Find out more here.